Block Exemption

Από 1/10/2003, εφαρμόζεται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση ο κανονισμός 1400/2002, οριστικά και αμετάκλητα, μετά από μια περίοδο προσαρμογής ενός έτους.

Ο νέος κανονισμός με το όνομα “BLOCK EXEMPTION” που συντάχθηκε από την Επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε. με τη συνδρομή και τη βοήθεια της FIGIEFA ( Παγκόσμια Οργάνωση ανεξάρτητων κατασκευαστών και διανομέων ανταλλακτικών ) έρχεται να διορθώσει και να ανανεώσει τον κανονισμό 1475/95 για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσον αφορά στις κάθετες συμφωνίες και εναρμονισμένες πρακτικές, καθώς και στη διανομή ανταλλακτικών και την εξυπηρέτηση μετά την πώληση των αυτοκινήτων.

Η φιλοσοφία του νέου κανονισμού είναι να λειτουργήσει σωστά και να αυξηθεί ο ανταγωνισμός στη διανομή και επισκευή των οχημάτων, δίνοντας στους καταναλωτές περισσότερες ευκαιρίες επιλογής του σημείου επισκευής του αυτοκινήτου τους και της προμήθειας ανταλλακτικών.

Σύμφωνα λοιπόν με τον κανονισμό:
1. Δεν υπάρχουν αποκλειστικά συνεργεία τα οποία πρέπει να κάνουν αποκλειστικά και μόνο επισκευές σε συγκεκριμένο τύπο αυτοκίνητων, αλλά την συντήρηση και επισκευή μπορεί να την κάνει ο καθένας όπου θέλει αρκεί να είναι από διπλωματούχο μηχανικό και τηρείται βιβλίο Service.

2. Δεν υπάρχουν γνήσια η μη ανταλλακτικά αλλά ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ανταλλακτικά τα οποία έχουν έγκριση τύπου από την EE για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκίνητο του

3. Η κεντρική αντιπροσωπεία η οποίος εισάγει τον συγκεκριμένο τύπο αυτοκίνητου είναι υποχρεωμένη όπως παρέχει κάθε ανταλλακτικό δωρεάν ως υπόχρεος απέναντι στον πελάτη ο οποίος είναι εντός εγγυήσεως ανεξάρτητος αν έχει κάνει Service εντός η εκτός εξουσιοδοτημένου συνεργείου

4. Ότι υποχρεωτική χρήση ανταλλακτικών της αντιπροσωπείας κατά την περίοδο της εγγύησης γίνεται μόνο στις δωρεάν τοποθετήσεις