Ενημερωθείτε για νέα βελτιωτικά προγράμματα και υπηρεσίες της εταιρείας - Διαβάστε τεχνικά άρθρα που αφορούν τη δουλειά μας πάνω στο αυτοκίνητό σας

20/05/2010
Θέλω να σας αναφέρω κάποιες πολύ σημαντικές προόδους όσον άφορα το LPG Project. Την περασμένη εβδομάδα και επί 4 συνεχόμενες ήμερες δουλειάς, εγκαταστήσαμε στο Forester το Liquid injection συστημα της ICOM.
Είναι 5ης γενιάς σύστημα και το ιδανικότερο θεωρητικά για Turbo Κινητήρες, αφού η έκχυση του υγρού LPG γίνεται μέσα στην εισαγωγή, με άμεσο αποτέλεσμα την αεριοποίηση του κοντά στις βαλβίδες και την ψύξη του εισερχομένου μείγματος στο θάλαμο καύσης. Έπειτα από τους πολλούς συνδυασμούς κυρίως στο χώρο της μηχανής, ώστε να μειωθεί το μήκος των παράλληλων σωλήνων, να τοποθετηθούν μακριά από πηγές θερμότητας και χωροταξικά να μην εμποδίζουν άλλα μέρη του κινητήρα πιστεύουμε ότι επιτύχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Στις διπλανές photos μπορείτε να δείτε όλο το σύστημα του LPG με τα μπεκ, τις παροχές, τον ρυθμιστή και τις επιστροφές.

Το όλο project ήταν αρκετά χρονοβόρο αφού προσπαθήσαμε να τοποθετήσουμε όλα τα υποσυστήματα στις εργοστασιακές θέσεις, όχι μόνο για ασφάλεια, αλλά και για να διατηρήσουμε τον off road χαρακτήρα του αυτοκίνητου.
   
Ο ανεφοδιασμός γίνεται κανονικά από το χώρο στο πορτάκι της βενζίνης και ο σωλήνας ανεφοδιασμού περνά μαζί με τον σωλήνα της βενζίνης. Στην photo μπορείτε να δείτε και το φίλτρο που χρειάζεται αλλαγή κάθε 30.000Χλμ. Ένα πολύ σημαντικό extra προστατευτικό είναι μια ανοξείδωτη λαμαρίνα που είναι ειδικά διαμορφωμένη ώστε να τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του Forester και να προστατέψει τα σωληνάκια και τα καλώδια του υγραερίου. Με αυτό τον τρόπο διατηρούμε ανεπηρέαστο τον off road χαρακτήρα του Subaru.

Η λειτουργιά του αυτοκίνητου μέσα στην πόλη δεν διαφέρει καθόλου, προσωπικά δεν καταλαβαίνω καμιά διαφορά απόδοσης ή συμπεριφοράς του κινητήρα. Τα πρωινά μονάχα δυσκολεύεται λίγο περισσότερο να πάρει μπρος, αλλά πιστεύουμε πως θα διορθωθεί με κάποιες ρυθμίσεις που θα γίνουν εντός των ημερών.

21/05/2010
Σήμερα κατάφερα και ρύθμισα πιο αναλυτικά το καύσιμο στον δρόμο αλλά και πάνω στο δυναμόμετρο μας. Είναι λίγο πιο πλούσιο απ'οτι πρέπει, 0,75-0,77 λάμδα έχω με βενζίνη και 0,72-0,73 με το LPG. Βλέπω βέβαια κάποιες διαφοροποιήσεις ανάλογα με την διάρκεια λειτουργιάς, και αυτό γιατί αυξάνεται η διαφορική πίεση του καύσιμου, λόγο ανόδου της θερμοκρασίας του. Τα EGT's είναι πιο χαμηλά ακόμη και από τη βενζίνη, αλλά θα πρέπει να δω τη συμπεριφορά τους όταν τελικός καταφέρω να δουλέψουν και τα 2 καύσιμα με την ίδια αναλογία αέρα.

Το Σ/Κ ελπίζω να κάνω και κάποια χλμ εκτός Αθήνας, και να δω τη σταθερότητα λειτουργιάς σε cruising.
Γενικά τα σημάδια είναι πολύ θετικά....και αρκετά οικονομικά!
Γέμισα όλο το ρεζερβουάρ με 50lt καύσιμο 105 οκτανίων με 33Euros και δεν το πίστευα!

25/05/2010
Έπειτα από αρκετές δοκιμές το Σάββατο, κατάφερα να ρυθμίσω το LPG κιτ υγρού ψεκασμού της ICOM στο Forester. Συγκεκριμένα για του λάτρεις των αριθμών:
Με 0,5 bar boost 0,78-0,80λ με βενζίνη, 0,79-0,80 με LPG
Mε 1,10 bar boost 0.74-0,75 με βενζίνη, 0,76-0,77 με LPG

Knock Correction -2 με -3,5 περιστασιακά με βενζίνη, 0 διόρθωση με το LPG (λόγο υψηλού δείκτη οκτανίων)

EGT's (Θερμοκρασίες καυσαερίων)
Cruising 2500 Rpm 670C με βενζίνη, 660 με LPG
Cruising 3000 Rpm 705C με βενζίνη, 680 με LPG
Cruising 3500 Rpm 750C με βενζίνη, 720 με LPG
Cruising 4000 Rpm 805C με βενζίνη, 800 με LPG
4η με Τέρμα γκάζι μέχρι 6.000Rpm 830C με βενζίνη, 840 με LPG
Άνοιγμα από 140Km μέχρι 200Km με 5η ταχύτητα 840C με βενζίνη, 850 με LPG.

Συμπερασματικά:
Ο υγρό ψεκασμός LPG στα Subaru δουλεύει.
Θέλει αρκετή δουλειά βέβαια στη ρύθμιση, ειδικά στα Turbo αυτοκίνητα, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό.
Τίποτα δεν δείχνει λόγους φθοράς των βαλβίδων εξαγωγής κατόπιν σωστής ρύθμισης, αφού οι θερμοκρασίες καυσαερίων είναι σε μερικές περιοχές λειτουργιάς πιο χαμηλές και από την βενζίνη.
Οι βαλβίδες εισαγωγής προστατεύονται λόγο του κρύου καύσιμου που δημιουργείτε κατά την αεριοποίηση του LPG μέσα στην εισαγωγή, με αποτέλεσμα την αύξηση του βαθμού απόδοσης του εισερχομένου μίγματος. (Ότι πρέπει δηλαδή για τα Turbo).



Την Κυριακή έκανα ένα ταξίδι μέχρι το Ναύπλιο για να δοκιμάσω την συμπεριφορά στην Εθνική αλλά και την κατανάλωση. Ήταν ένα φυσιολογικοτατο ταξίδι, και κυρίως οικονομικό!

Η κατανάλωση μου με 100αρα βενζίνη μετά από το 1 στάδιο βελτίωσης κυμαινόταν με ταχύτητες 130-150 Km, στα 12,3lt/100Km υπολογισμένο σε αρκετά ταξίδια. Την Κυριακή έκανα 340Km με 46 lt LPG δηλαδή μια κατανάλωση 13,6lt / 100Km. Παρατήρησα δηλαδή μια αύξηση της κατανάλωσης περίπου 10,5%

Όσον αφορά όμως τα Euro που έφυγαν από την τσέπη μου έχουμε τα εξής:

Για να πάω και να γυρίσω Ναύπλιο (340Km) με 100αρα θα έπρεπε να καταναλώσω 41,8lt , που με μέσο όρο 1,70Euros/lt θα σήμαινε συνολικό κόστος 71 Euros. Με LPG χρειάστηκα 46lt αλλά η τιμή του είναι 0,67lt, που σημαίνει ότι ξόδεψα συνολικά 30,8 Euros. Ποσοστιαία δηλαδή, παρόλο που η κατανάλωση σε καύσιμο αυξήθηκε 10,5% , το συνολικό κόστος του ταξιδιού μειώθηκε κατά 56,6 %!

Μέσα στην εβδομάδα θα βρω χρόνο να κάνω και δυναμομέτρησης, και θα ανεβάσω τις καμπύλες συγκριτικά με βενζίνη και LPG. Επίσης πλέον το Forester έχει γίνει και καθημερινό μου αμάξι, αφού τα έξοδα του σε καύσιμα είναι πλέον ίδια με ενός Justy 1200cc. Σύντομα λοιπόν θα έχω και νούμερα κατανάλωσης μέσα στην πόλη.

26/05/2010
Μόλις τέλειωσα με τις δυναμομετρήσεις.

Εξωτερική θερμοκρασία 28C, το Forester στα ράουλα και πάμε...
Βάζω full τους ανεμιστήρες, η θερμοκρασία στα ψυγεία Οκ, και ο εισερχόμενος στον κινητήρα 42 C
Κατά τις 5300 φεύγει η βάση του ανεμιστήρα του I/C και αφήνω γκάζι...Φτου...πρέπει να ξανά επαναλάβω.

Το 1ο αποτέλεσμα είναι το παρακάτω

266Hp/4646Rpm με βενζίνη , 277hp/4970Rpm με Lpg
465Nm / 3534Rpm με βενζίνη, 462Nm/3387 Rpm με Lpg
(Με βενζίνη ήταν μετρημένο το χειμώνα με 10C εξωτερική)

Στο καπάκι για δεύτερο πάτημα, αλλά με θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα 52C, δεν έλεγε να πέσει με τίποτα αφού είχε ζεσταθεί ο χώρος της μηχανής από τα βεντιλατερ.
Το 2ο αποτέλεσμα παρακάτω:

266Hp/4646Rpm με βενζίνη , 268hp/5340Rpm με Lpg
465Nm / 3534Rpm με βενζίνη, 441Nm/3440 Rpm με Lpg

Γι' αυτούς που ξέρουν πως λειτούργει ο εργοστασιακός εγκέφαλος...στους 52 C εισερχόμενου αέρα κόβει από το πρόγραμμα για προστασία 2,8 μοίρες, και όπως φαίνεται είναι και ο λόγος που έβγαλε λιγότερη ροπή.

Και στις 2 περιπτώσεις η δύναμη είναι μεγαλύτερη..παρότι με βενζίνη είχε μετρηθεί χειμώνα.


05/06/2010
So far, so good...με το δικό μας Forester.
Ήδη μετά από 20 μέρες και 1000Χλμ η λειτουργιά του είναι πιο ομαλή και απαλή απ'οτι με 100αρα βενζίνη. Η αυξημένη ελαστικότητα στις μικρομεσαίες λόγο πιο αποδοτικού καυσίμου είναι αισθητή. Το καταλαβαίνεις ακόμη και στο ρελαντί, που ενώ με τη βενζίνη τα 2,5λιτρα κινούν αυτό το χαζοπαιξιμο, με το LPG δεν κουνιέται καθόλου. Η λειτουργιά του μέσα στην πόλη με A/C είναι απροβλημάτιστη, ενώ οι μικροκαθυστερησεις στην εκκίνηση μετά από πολλές ώρες στασιμότητας έχουν εξαφανιστεί.
Το ίδιο σύστημα της ICOM τοποθετήθηκε και σε Forester 2.0ΧΤ την προηγούμενη εβδομάδα, με κάποιες παραμετροποιήσεις, δουλεύει μέχρι στιγμής άψογα, και θα έλεγα μάλιστα, ίσως καλυτέρα και απ'το δικό μου (σε σταθερότητα καμπύλης λάμδα), λόγο πιο γραμμικής απόδοσης της ροπής!




06/09/2010
Update μετά από 10.000km και μια αλλαγή λαδιών...
Η συμπεριφορά του αυτοκίνητου παραμένει η ίδια. Δύναμη κινητήρα ίδια, μηδενικό knock, μίγματα σταθερά ανεξαρτήτως πρατηρίου, EGT ίδια με την βενζίνη.
Τα λάδια βγήκαν στα 7.000Km κατάξανθα.
Κατανάλωση με ταχύτητα 120-140km/h 12,6lt/100km που μεταφράζεται σε αυτονομία 420Km
Κατανάλωση με ταχύτητα 140-160km/h 14,2lt/100km που μεταφράζεται σε αυτονομία 350Km.
Οι μετρήσεις γίνονται με αρκετά φορτωμένο αυτοκίνητο και ταξίδι στην Εθνική.
Περιμένω να πέσει η θερμοκρασία για να δω τη συμπεριφορά του υγραερίου όταν πέσει η πίεση του. Δεν περιμένω όμως πάνω από 4-6% διαφοροποίηση στο μίγμα.

I’m a Happy Subaru Driver!!!












Copyright (c) 2009-10 Inctek All Rights Reserved.