Ενδιαφέρουσες απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν τον επαναπρογραμματισμό και που σίγουρα απασχολούν κάθε σκεπτόμενο πελάτη που ενδιαφέρεται να αυξήσει τις δυνατότητες του αυτοκίνητου του.

• Πώς γίνεται ο επαναπρογραμματισμός;
     Για να προγραμματίσουμε τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, απλώς χρειάζεται να συνδέσουμε τον φορητό υπολογιστή στον οποίο είναι εγκατεστημένο το software της ECUTEK με τη διαγνωστική φίσα OBD, που βρίσκεται κάτω από το τιμόνι. Η διαδικασία επαναπρογραμματισμου διαρκεί από 30sec έως και 5min ανάλογα με τον τύπο του ECU.
     Σε αντίθεση με τις άλλες λύσεις τσιπαρίσματος, ο επαναπρογραμματισμός με το software της ECUTEK δεν χρειάζεται συγκολλήσεις και γενικά καμία επέμβαση ανθρώπινου χεριού στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά είναι μακράν ο πιο γρήγορος, “καθαρός” και αξιόπιστος τρόπος βελτίωσης.

• Γιατί επαναπρογραμματισμός και όχι κάτι άλλο;
     O επαναπρογραμματισμός του εγκέφαλου του αυτοκινήτου σας, είναι η πιο ασφαλής και γρήγορη μέθοδος να εκμεταλλευτείς 100% την απόδοση μιας εξάτμισης ή ενός κιτ εισαγωγής αέρα που έχει εγκατασταθεί στο αυτοκίνητο. Οι χάρτες στον εγκέφαλο μπορούν να μεταβληθούν και να φτιαχτούν ανάλογα με ότι βελτιώσεις hardware υπάρχουν στο αυτοκίνητό σας.
     “Πολιτισμένα” χαρακτηριστικά, όπως εύκολο ξεκίνημα σ' ένα κρύο πρωινό και σταθερό ρελαντί, παραμένουν όπως έχουν, ενώ η βελτίωση των χαρτών γίνεται στον εγκατεστημένο εγκέφαλο του αυτοκινήτου.
     Οι επίφοβες βαλβίδες turbo, οι boost controllers, καθώς και οι όχι τόσο φιλικοί παράλληλοι εγκέφαλοι μπορούν όλοι να αντικατασταθούν από ένα καθαρό και ακριβή επαναπρογραμματισμό.
     Οι προστατευτικές δικλείδες του standard ECU, όπως ο έλεγχος καλής λειτουργίας των αισθητήρων, ο κόφτες βενζίνης, boost, στροφών καθώς και η λυχνία check engineπαραμένουν αναλλοίωτες. Έτσι, όταν ο εγκέφαλος εντοπίσει κάποια βλάβη (όπως υπερθέρμανση κινητήρα ή χαλασμένου αισθητήρα), εξακολουθεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του boost, ώστε, όταν πρέπε, να επέμβει και να γλιτώσει τον κινητήρα από την καταστροφή. Αυτή είναι μια ουσιώδη διαφορά σε αντίθεση με τους εξωτερικούς boost controllers και τους παράλληλους εγκέφαλους, οι οποίοι είτε παίρνουν τον έλεγχο των λειτουργιών του κινητήρα, είτε ακόμη χειρότερα, κοροϊδεύουν τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου για την κατάσταση των αισθητήρων του.

• Γιατί ο επαναπρογραμματισμός έχει λίγο παραπάνω κόστος;
     Κάθε αυτοκίνητο έχει τις ιδιαιτερότητές του. Στο καθένα από αυτά μπορεί να έχει τοποθετηθεί μια διαφορετική εξάτμιση ή να έχει γίνει οποιαδήποτε άλλη βελτίωση. Πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος βελτίωσης είναι να προγραμματίζουμε το κάθε αυτοκίνητο χωριστά. Αυτό σημαίνει ρύθμιση των χαρτών του εγκέφαλου στο δρόμο, μετρώντας την ανάφλεξη και τις παραμέτρους καυσίμου, φτιάχνοντας έτσι ξεχωριστό πρόγραμμα για κάθε αυτοκίνητο. Φυσικά υπάρχουν και έτοιμα πακέτα βελτίωσης τα οποία έχουμε εξελίξει μετά από αμέτρητες ώρες δοκίμων.

• Γιατί τα προγράμματα της Inctek είναι μοναδικά;
     Γιατί προγραμματίζουμε κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά. "Σετάρουμε" το αυτοκίνητο με βάση την ελληνική βενζίνη καθώς και τις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας.

• Τι άλλες βελτιώσεις προσφέρονται στην αγορά και ποιά τα μειονεκτήματά τους;
     Η πιο συνήθης μέθοδος είναι ένας παράλληλος εγκέφαλος ο οποίος παίρνει το σήμα από τον air-flow meter και ηλεκτρονικά μεταβάλει την τιμή του σε μια τιμή μικρότερη από την τιμή πίεσης turbo που δίνει το εργοστάσιο. Αυτό σημαίνει ότι με μια βαλβίδα πιέσεως, ένα διαφορετικό βαρελάκι wastegate ή οποιαδήποτε άλλη μέθοδο μπορεί να αυξηθεί η πίεση του turbo και έτσι να αυξηθεί η ιπποδύναμη του αυτοκίνητου.
     Aς υποθέσουμε ότι εγκέφαλος δέχεται το ψεύτικο σήμα ότι ο κινητήρας δουλεύει με 1 bar πίεση, όποτε υπολογίζει την ανάφλεξη και το μίγμα για 1 bar. Στην πραγματικότητα, όμως, η πίεση του turbo είναι 1.2 bar, που αυτό σημαίνει 20% παραπάνω αέρας εισαγωγής. Ο κινητήρας απαιτεί εντελώς διαφορετικό χάρτη ανάφλεξης για 1.2 bar απ’ ότι με 1 bar αφού η πίεση μέσα στον κύλινδρο είναι πολύ μεγαλύτερη.Το αποτέλεσμα είναι: φτωχό μίγμα και πολύ προπορεία ανάφλεξης.
     Αν περάσουμε σε μεγαλύτερη ανάλυση του προβλήματος, επειδή η πίεση του turbo ελέγχεται από μια βαλβίδα ή από ένα boost controller και όχι από τον εγκέφαλο, οι τιμές της θα αλλάζουν ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και την ατμοσφαιρική πίεση. Έτσι μερικές ημέρες θα υπάρχει ακόμη περισσότερο πίεση και ο κίνδυνος καταστροφής του κινητήρα θα ’ναι ακόμη μεγαλύτερος. Επίσης υπάρχουν πολλές ασφαλιστικές δικλείδες μέσα στον εγκέφαλο που σε συγκεκριμένες περιπτώσεις θα μειώσουν το boost. Ο εγκέφαλος δεν μπορεί να το κάνει αυτό αν είναι εγκατεστημένος ένας boost controller.
     Υπάρχουν βέβαια και παράλληλοι εγκέφαλοι που μπορούν και μεταβάλλουν χονδρικά και το σήμα της ανάφλεξης. Το αποτέλεσμα όμως εδώ είναι ο εγκέφαλος να είναι συνεχώς 100% απασχολημένος, στην προσπάθεια του να αντιμετωπίσει τα ψευδή στοιχεία που δέχεται από τους αισθητήρες του και με ένα close loop κύκλωμα να προσπαθεί να αποκαταστήσει το “πρόβλημα”. Αυτό έχει σαν συνέπεια ο εγκέφαλος να υπερφορτώνεται και να μην είναι εύκαιρος να λειτουργήσει όπως πρέπει τον ισχυρό ενεργητικό έλεγχο της ανάφλεξης που διαθέτει από το εργοστάσιο. Η όλη διαδικασία είναι ένας πραγματικός εφιάλτης για τον εγκέφαλο και είναι 100% σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα αποτύχει και φυσικά θα ανάψει η ενδεικτική λυχνία του check engine.

• Πως ο επαναπρογραμματισμός της Inctek αυξάνει την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου;
     Μέσα στον εγκέφαλο υπάρχει ένα “σοφό” σύστημα ελέγχου του boost. Αυτό αρχικά μετρά τη θερμοκρασία αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα και την ατμοσφαιρική πίεση. Στη συνέχεια υπολογίζει την πίεση του turbo, σύμφωνα με άλλους χάρτες που υπάρχουν στον εγκέφαλο. Εμείς μπορούμε να μεταβάλλουμε τις τιμές των χαρτών αυτών ώστε να αυξήσουμε με πλήρη ασφάλεια το boost.
     Για να αποφύγουμε το πρόβλημα που αναφέραμε πριν κατά τις άλλες μεθόδους βελτιώσεων με την αύξηση του boost (φτωχό μίγμα και λανθασμένη ανάφλεξη), εμείς φροντίζουμε και επαναπρογραμματίζουμε προσεκτικά του χάρτες καυσίμου και τους χάρτες της ανάφλεξης για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά, ανάλογα με την βενζίνη που χρησιμοποιεί και τις διάφορες βελτιώσεις που έχει δεχτεί. Έτσι ο εγκέφαλος είναι σε θέση να διαβάσει από 0 bar boost έως την maximum τιμή που μπορούμε να ορίσουμε εμείς. Με αυτές τις προϋποθέσεις το αυτοκίνητό σας μπορεί να δουλέψει ακούραστα και πάνω από όλα με πλήρη ασφάλεια.
Copyright (c) 2009-10 Inctek All Rights Reserved.